Friday, March 13, 2009

pakcik jual jambu

Ade satu ari tu … u suruh belikan jambu yg dijual dekat dgn guard house …dia ckap jambu tu sedap…kebetulan aku pun baru balik keja time tu..so singgah laa beli jambu…belum pun sempat aku nak ckp nak beli jambu… ttiba pakcik tu bersuara…


Pakcik : ehh.. adik ni pelakon ke….

Aku : aku toleh kebelakang…xde org…mmg dia ni ngah cakap ngan aku ni…. Aku tanye balik… ape dia pakcik..

Pakcik : adik ni pelakon ke?

Aku : dalm ati sempat lagi terfk…iskhh stakat ni lum penah org cakap muka aku cam pelakon… buter ke pakcik ni… sambil tersenyum ssambil terselit perasaan bangga.… xde laa..mane ade…jwpan ringkas yg mls nak melayan…

Pakcik : pakcik tu mulalahh bercerita yg dia baru jual jambu kat sini..dulu dia jual kat s.alam..bla..bla..blaa..

Aku : oooo…oooo…ooo ( sambil angguk2) tu je tanda aku mmg mls nak mlayan…sambil tgk dia masukkan jambu dlm plastic…lps abis aku pun cepat2 ckp trima kasih… bukan nyer sombong tapi time tu aku mmg penat + mls nak bercakap… klu dah aku berkeadaan cam ni..mmg xde kompliment laa… sorry lerr…


Balik umah…crite kat u …. Dia ckp pakcik tu pun ade ckp ngan dia…ckp dia cute la..ni laa tu laa… pastu bercerita gak ngan dia… ermm baru aku tau niat pakcik tu cakap aku ni muka cam plakon.. saje je nak attract aku laa tu…aku yg blurr alam ni pun duk perasan lebih…hehehe…tapi maybe time tu aku penat, otak xdpt nak berkerja…mmg blur la aku ni msih xfham tektik dak2 laki nak berkenalan…mmg perlu menuntut lagi…hhehehe…cis!!...sambil tersengeh sendri..

No comments:

Post a Comment