Wednesday, March 25, 2009

Itu vs Ini

Ketidakserasian

Aku ingat lagi dlu time aku mula mngenali dan merapati u… mmg trasa wujud keserasian yg sangat tinggi.. trasa cam dia laah juga as my mirror.. tapi bila dah lama bersama … berbulan2 menjalani idup bersama… bile fk balik sebenary keserasian atau perbezaan mmg begitu ketara…sebagai contoh.. u xsuka mkanan pedas aku lak pantang klu xpedas.. tapi tiap2 ari kitorg hanye berkongsi satu makanan… so kat situ mmg xwujud keserasian yg sama dlm citarasa… contoh lagi.. aku biasa suka tido start kul 8 lebih (mmg time perdana aku) dan dlm kul 10 aku akan bangun.. pastu waktu tdo u lak start dr kul 10…so cam shif lak kan…jika keadaan ini kerap kali berlaku ia boleh menimbulkan hubungan yg hambar…yelahh bile ms nak bergurau senda ..heheh.. byk lagi ketidak serasian timbul…


Vs Tolak ansur

Kerana itulaa sikap tolak ansur ini penting dlm hubungan supaya masing2 menghormati kesukaan atau tabiat masing2… pasti ade bahgia jika kite bertolak ansur tuk itu… sifat ini akan mengatasi ketidakserasian atau perbezaan.. tapi kkdg tidak setiap masa kite mampu memiliki sifat ini…sbb itulahh wujud pergaduhan atau salah faham kecil antara kite


Keraguan

Mmg keraguan selalu ade jika partner kite masih lagi berhubungan dengan ex 2 dia tanpa kite tau ape kandungan yg diperbincangkan… dan masih lagi ex dia memanggil panggilan yg same seolah2 hubungan dorg xpernah putus… tidakkah ia mendatangkan keraguan di hati… aku pun ade cite psal keraguan ni.. aku ingat lagi ex aku dlu..mak dia meragui dia sekerasy yg dia pegi club even mmg dia menafikan sekerasnya jugak.. oleh krana tuduhan melulu itu dia rs tercabar dan dia pun pegi club dengan jayanyer… aku pun xmlepaskan pluang tuk bertanye psal pegi gak.. dia jawablaa…sbb org dah tuduh kite wat something yg kite xwat.. even kite nafikan dia xpercaya…so bek kite wat je… same gak ngan crite len member u ..makwe dia menuduh dia playboy padahal mmg dia dah nekad nak brubah lepas desakan itu dak tu jadi playboy yg xde tahap..hehe


Vs Keyakinan

Sbb itulaa keyakinan itu penting menutup keraguan.. tapi perlu ke tuk terlalu yakin dan percaya.. klu dahh nampak dengan jelas wat pe nak nafikan pulak… kira yakin bertempat laa …adehh..mmg idup ni byk dugaan


Kemaafan

Aku pun xtau nape ttiba subtopic ni aku nak masukkan jugak…mungkin sbb terpengaruh dgn cik pud’s laa ni gara2 baca dia nyer entry.. sabar yer cik pud’s dahh hari ke 12 ko nangis.. sesekali tu elok gak jog ke tau bersukan tuk release .. iskh sepatuty aku komen kat page dia…ape yg aku nak ambik kata2 dr page tu.. ‘mmg sukar memaafkan org yg kite syg’.. yes aku kene angkat tangan gak sesame menyokong… kite serasi laa… hehehe.. mmg susah memaafkan sbb org yg kite syg la menyebabkan kite terluka, kecewa, merasai keperitan yg paling dalam… mmg klu sembuh pun tinggalkan parut kekal laa…


Vs Keredhaan

So, cara meredakan sifat itu ialah redha..tapi xsemua org ade sifat terpuji ini.. redha dgn pemergian dia yg boleh dianggap tuk kebahgiaan dia… disamping itu ms yg menentukan luka itu sembuh dengan sendiri..


Rsy entri paling panjang aku taip..mmg seorg yg gigih… sblum aku merepek lagi, bek aku stop…chow

No comments:

Post a Comment