Friday, March 6, 2009

Aku dan dak cun tu

Satu ari tu aku sesorg duk kat sekitar blok…ambik angin petg ttiba ade laa sorg dak cun…nape aku panggil dia dak cun…sbb dengan tinggi lampai dan muka ala mix skit…pastu rambut colour skit…tapi xktara sgt…tetiba menanye pasal ape thah…aku lupa tapi dlm English….blum pun sempat memahami ape yg dicakap…sbb suka tgk keadaan dia yg cun itu…aku pun suruh laa dia ulang balik..oleh sbb aku mmg keja kat company cina yg guna English sbgai bahsa prantara..so aku xdelaa terkulat2 sgt nak menjawab…. Even English xbape btul grammary tapi confident tu adelaahh…

First persepsi aku : mix dia ni ..mmg xreti cakap mlayu kot ni…so aku jawab laa mengikut sepatuty

Pastu selang beberapa minit pompuan cun tadi bercakap dengan sorg makcik melayu kat stu…dlm bahasa melayu yg fasih….even bukat niat aku tuk mencuri-curi dengar tapi kejadian tu btul2 depan mata aku…n kurg beberapa langkah je dari kedudukan aku….aku terus berfikir(mmg aku suka berfikir)

Second persepsi : ape motif dia cakap English dengan aku…adekah sekadar ingin menunjuk atau menguji English aku…. Atau butakah dia klu nampak aku spesis ngan dia…mmg jauh panggan dari api( tul ke perumpamaan ini)… hahaha.. adekah dia sudah tau yg aku bekerja kat company cina..ishh..xmungkin…berbagai andaian yg timbul…

Last skali ms dia nak gerak dia senyum kat aku sambil angkat tangan…aku pun senyum laa balik…

Last persepsi aku : Adekah tu tanda nak ngejek aku tau skdar tanda hormat…nape lak harus dia mengejek aku…mmg laa aku xsecun dia tapi bukan xcun langsung..kan kan u…Aku mmg xde kene mengena ngan dia pun….pape pun harap berjumpa lagi…hehehe..jom kite speaking London …

2 comments:

  1. aku rasa muka ko kot mcm mix plus minah salleh..tu r psl dia speaking, dia ingt ko xtau bahasa melayu..hahahaha

    ReplyDelete
  2. iskhh..aku tgh fk ni...adekahh kamu pun same 'bute' ngan minah tu..tlong laa jgn wat aku berfikir sedemikian..tlong laa.hahaha

    ReplyDelete