Monday, February 23, 2009

Sahut Cabaran kesyukuran ...

'MENYAHUT CABARAN KESYUKURAN'
sila nyatakan dengan penuh sincere, anda bersyukur untuk apa dan kenapa, sebanyak 50 point.
contoh :
1. Saya bersyukur nama saya ####. berada dalam senarai pertama dalam list kedatangan. semua cikgu2 sayang saya sebab nama saya selalu kena panggil untuk padam papan hitam
2. Saya bersyukur saya tinggi. jadi pasti semua orang mengingati saya kerana selalu menjadi manusia yang paling tinggi dalam apa2 jua party.itu semua contoh. tak de kena mangena dengan sesapa pun..

Tuk buktikan yg aku mmg cntik+ensem+cun+lawa+macho kat cik she di samping tuk insafkan diri sendri betapa hidp ni byknye yg perlu disyukuri..heheh…so aku pun sahutlaa cabaran ini:

1. Aku bersyukur sbb aku still lagi bernyawa stakat ni… Allah msih bagi aku peluang ..
2. Aku bersyukur sbb aku kat mesia..aman n xperlu berlari2 tuk cari tempat perlindungan…
3. Aku bersyukur sbb aku sihat tubuh badan stakat ni ,…boleh jalankan aktivti aku dengan lancar..
4. Aku bersyukur sbb aku xcacat…even rabun skit..tapi tu xdikira ketegori cacat kan…
5. Aku bersyukur sbb aku dpt blajar sampai ‘u’…dah dapat degree pun…
6. Aku bersyukur sbb lahir dlm keluarga yg agak sederhana …xdelaa masuk dlam bersamamu tu…
7. Aku bersyukur sbb aku bukan seorg yg berkais pagi makan pagi..klu xkais xleh makan..
8. Aku bersyukur sbb dlm tempoh aku blajar slalu jadi plajar yg cemerlang gak…
9. Aku bersyukur sbb aku dah keja skrg …x nganggur lagi..dpt cari duit sendri..
10. Aku bersyukur sbb aku ade kawan2 tuk aku berhibur n xdelaa sorg2 dlm idup ni..
11. Aku bersyukur sbb ade akak yg sayang aku..n merangkat sbgai banker aku jika aku xdpt berkais…heheh
12. Aku bersyukur sbb aku still berpeluang mencapai cita2 aku tuk beli kete n umah..
13. Aku bersyukur sbb sbb aku bukan jenis yg sibuk dengan idup org len…
14. Aku bersyukur sbb aku ade u di isi aku skrg…skurangy aku hapi skrg
15. Aku bersyukur sbb dilahirkan seorg pendengar setia…leh dengar msalah org n leh bagi nasihat….
16. Aku bersyukur sbb aku seorg yg berfikiran terbuka..leh kawan ngan org len even teruky dia
17. Aku bersyukur sbb aku ade org yg sayangkan aku..family aku, member aku n especially u
18. Aku bersyukur sbb aku anak bongsu…xperlu susah sgt nak dptkan sesuatu..
19. Aku bersyukur sbb aku bukanlahh seorg yg social sgt…xpernah pegi club..menunjukkan aku xrosak sgt…huhuhu
20. Aku bersyukur sbb aku slalu dapat member2 yg bek..sbb tulaa aku xsesat jauh sgt..
21. Aku bersyukur sbb kkdg aku pandai baca org cam ner..biasa betul laa berdasarkan ekperimen yg lepas..hehe
22. Aku bersyukur sbb aku pernah rs cinta lelaki n cinta pompuan..hehehe… mmg byk beza n ikut keadaan msing2…
23. Aku bersyukur sbb aku ade u yg xpernah kongkong aku nak wat pape..thanks u
24. Aku bersyukur sbb aku ade semangat sukan yg tinggi gak…bek tuk kesihatan..
25. Aku bersyukur sbb aku xpernah sentuh arak n dadah…mmg aku xterlintas di hati aku nak mencuba…
26. Aku bersyukur sbb aku reti mengaji…kenal huruf2 jawi..
27. Aku bersyukur sbb aku lahir dlm islam…dan aku tau agama aku ni mmg betul…
28. Aku bersyukur sbb aku still tau nak bersolat..sbb ade org yg xtau solat..
29. Aku bersyukur sbb ade mak yg cukup bek n tabah…xpernah nak pukul anak2 dia..even aku ni degil
30. Aku bersyukur sbb aku xpernah dipukul oleh sesiapa…xpernah merasa ditampar..
31. Aku bersyukur sbb xpernah rs didera oleh sesiapa…even zahir tau batin…
32. Aku bersyukur sbb sentiasa berfikiran waras dlm pape jua…even pernah kehilangan org tersayang…
33. Aku bersyukur sbb jika aku sedih n hapi aku ade org len tuk dikongsi …ade org yg bagi perhatian kat aku..
34. Aku bersyukur sbb dikurnia hati yg lembut n penyayang..bukti aku sedih nak bunuh binatang even semut.
35. Aku bersyukur sbb ade boss yg cool…xdelaahh aku dibeban dgn byk msalahh sgt..hehehe..
36. Aku bersyukur sbb aku diberi pluang tuk merantau mengenal negeri2 org..sonok tau…
37. Aku bersyukur sbb sbb kebanyakan member2 aku berjaya dlm idup..skurgy aku leh gembira tuk mereka…
38. Aku bersyukur sbb aku kerja bahgian IT ni…byk benda perkembangan yg aku tau….mmg xdpt nak kejar…so otak aku sentiasa berkembang..
39. Aku bersyukur sbb aku seorg mrendah diri…even dpt pape pun aku xde la nak bangga dengan ape yg aku dpt..
40. Aku bersyukur sbb aku seorg yg berani tuk dpatkan hak aku..
41. Aku bersyukur sbb idup aku xsunyi…
42. Aku bersyukur sbb aku ditakdir jupe ngan u…u seorg yg bek n sgt penyayang…aku kagum..
43. Aku bersyukur sbb aku xseberapa cantik …sederhana je…xde laa buruk sgt kot..hehehe..cntik pun susah gak…
44. Aku bersyukur sbb aku still leh senyum sampai skrg …even byk keja yg memeningkan kpala…
45. Aku bersyukur sbb ade dak2 umah yg bek n best laa…xde msalah sgt laa yg membebankan aku…
46. Aku bersyukur sbb aku leh makan ape yg aku nak…ape yg aku tringin berbanding dengan org yg xdpt merasa…
47. Aku bersyukur sbb aku gembira dengan keadaan idup aku skrg…takut lak jika ia tetiba ilang
48. Aku bersyukur sbb aku bukan jenis putus asa jika aku nak dptkan sesuatu…mmg slalu bersemangat
49. Aku bersyukur sbb aku jenis berfikiran positif...even byk gak kisah sedih dlm idup aku tap aku still fk tuk ke depan
50. Aku bersyukur sbb aku mmg bersabar menyahut cabaran ini bg membuktikan diri aku mmg tgh bersyukur dengan keadaan aku skrg….

Sekian…aku nak tag my 'u'...jika anda berani ..silakan...


3 comments:

  1. terima ksih kerana menyahut seruan

    ;)

    ReplyDelete
  2. hahha..mmg la ko cntik+cun+macho+ensem la kalu menyahut cbrnn ni..toce2~

    ReplyDelete