Tuesday, February 3, 2009

laut...

Dulu masa aku kecik2 aku suka laut…dah jadi habit pun bile aku sedih, hapi tapi especially sedihh laa aku akan pergi ke laut…aku anak bongsu dlm family…time aku membesar akak2 dan abang aku dahh kuar umah..masing2 merantau cari ilmu…tinggallah aku membesar sorang2…aku pun xbrape rapat ngan mak n ayah…bukan ape beza aku ngan akak aku agak jauh…nak state gak akak aku lagi manja..heheh…so lautlaa menjadi tempat aku..menjadi kawan aku…n tuk makluman lagi umah aku sebenarnye tepi laut …

Aku suka menangis kat sana…menjerit…menceritakan ksedihan aku…menyanyi…tapi yg pasti xde sape yg dengar…dan bile aku jerit sekuat mane pun still xdpt lawan bunyi ombak..xpercaya? cubalaahh kaji…aku rs lega sgt bile lepaskan perasaan kat laut…laut sgt luas…laut xtau mane penghujungnye…aku slalu merenung n bertanye…. “Mane ekk penghujung kau?”…tu laa persoalan aku tiap kali aku pegi sane…

Bile aku besar, bile terfikir balik nak tergelak pun ade…hehehe…tapi skrg aku dahh menjauh dari teman aku itu…dah bertahun aku xpegi lawat dia…Bukan aku xperlukan dia lagi…bukan dahh lupakan dia…tapi masa dahh mendewasakan aku…kedewasaan ini mengajar aku kehidupan sebenar…kehidupan realiti …yg perlu hadapi sendri…baik buruk keputusan aku..biarlaah aku tanggung sendri…

No comments:

Post a Comment