Wednesday, February 4, 2009

KaMI...

aku vs hati..

Aku : hati...ko cam ner ari ni?
Hati: Aku ok je...tapi penat skit laa..
Aku : Nape ko penat..
Hati: ...(diam)
Aku : Nape???
Hati: Ahgghhh...jgn tanye laa..
Aku : Hati..nape ko xsenyum?
Hati: Aku xmampu lakukan itu skrg..ko suruhlaa mulut lakukan..
Aku : Habis nape kau menangis?
Hati: Aku penat laa..
Aku : tapi nape ko penat?..
Hati: aku xnak jawab blehh x?...psal ko sibuk sgt ni..nak tau itu ini..
Aku : Kau sebahagian dari aku...mestilaa aku pastikan ko ok...
Hati: Xpelahh...aku masih blehh bertahan..ko jaga lahh member2 kite yg len tu..bagi aku gembira, sedih, disakiti, itu perkara biasa k...
Aku : Tapi aku bimbang kan kau..
Hati: Xpelaa..aku tau ko begitu bek...xpe ko xpayah risau k..aku akan pastikan aku menjalankan peranan aku seperti biasa n xkan sakiti kau.

Aku vs Otak(akal)

Aku : Hi otak...ko cam ner?
Otak: cam ner ape? aku biasa laa ...dgn nada agak malas..
Aku : Ko xkesian ke dengan hati tu..aku tgk dia sedih laa...Ko kan member bekdia..ko pujuk laa dia k..tenangkan dia..dia perlukan pertolongan ko..
Otak: Xpelaa...nanti aku tenangkan dia k...nanti aku motivate dia..bagi kata2 semangat kat dia...ko xyahh risau sangat laa k..dia dengan aku dah cam sedara kembar...dia biasa dgar ape yg aku cakap..
Aku : Gembira aku dengar ko cakap cam ni...tu menunjukkan ko masih waras dan rasional...baguslaa...ko cuba k..jgn cepat mengalahh...ko kene kuat..ko adalahh raja kepada diri aku...sbb tu laa ko di tempat teratas..Klu ko sendri xmampu bertahan...aku akan binasa...ko begitu berperanan kepada aku..

Begitu laa kite kan..aku adelahh tubuh badan..otak dan hati adelahh tunggak utama yg menggerakkan aku...klu hati menangis...dia akan mempengaruhi aku..begitu juga kalau dia gembira...hanye otak (pemikiran) yang mampu menenangkan hati..Itulah kami bergabung menjadi SATU...

3 comments:

  1. uishhh..jgn le cam tu...jgn sedey2...jom kite menyanyi...hehehe..lagu ape yer??

    bila rs gembira tepuk tangan...ok sambung...

    ReplyDelete
  2. otak jagakan hati yer. hari merasa. otak berfikir yg terbaik. jgn ikut perasaan yer. bak kata org tua, ikut hati mati, ikut rasa binasa.

    dlm maksud tu.

    ReplyDelete