Thursday, February 12, 2009

Menasihat vs dinasihati...

Aku akui...
Begitu senang kan tuk menasihati org len...
Lakukan itu n ini…
Begitu mudah kan menutur kata2 nasihat kepada org len..
Menaip patah2 cadangan kepada org len..
Tapi pernahkan kite tau sejauh mane kesengsaraan org itu..
Sejauh mane derita org itu..
Sbb kite xtau/merasa tu laa kite begitu petah menutur kata2 nasihat kepada org len…

Tapi aku percaya..
Segala nasihat itu...
Bukanlahh satu bebelan kosong..
Ia sekadar tanda ambik berat, tanda prihatin seseorg terhadap kite mengikut pemikiran yg logik...

Klu aku tukang nasihat...
Itu adelahh kata2 yg lahir dengan penuh keikhlasan terhadap masalah org itu...
Supaya dia bersemangat, supaya dia boleh berfikir tindakan lanjut yg dia perlu diambik..
Wat pe aku membebel kosong ...
Buang tenaga kan..

Klu aku yg kena nasihat…
Aku tau itu pendapat2 yg betul ..
Mmg xsalah tukang nasihat tu cakap…
Tapi tu atas aku nak ambik input mane yg sesuai...
So kepada tukang2 yg pernah nasihat aku..xkiralaa dlm blog ke, dlm phone ke, ym ke, secara depan2 ke..mane2lah...aku mmg appreciate segala nasihat kamu..

2 comments:

  1. yup2 menasihat sgt mudah..

    tp owg yg dinasihati sgt payah..

    sgt menyokong fakta ini.. ('',)

    ReplyDelete
  2. Aku la antr org yg suka bg nasihat,hehe..tap aku xpenah kisah org mau dgr tau ngakk..

    ReplyDelete