Monday, April 20, 2009

Pirate adventure

Soklan : pernah ke korg wat activt ala2 cam explores??…


Klu berpluang pegi.. aku nasihat pegi laa.. benda ni sangat2 la best.. slain dpt release tension keja, yg frust ngan awek tu pun aku rs patut pegi klu dpt pluang.. best siott…mmg sure laa korg akan release kejap…tapi tension benda len.. n make sure laa dak yg drive tu btul2 level 1 2..bukan yg gagap2 k.. sbb benda2 cam tu nk kena cepat n skill drive tu perlu…


Sebnary aku nak cite psal benda ni laahh.. weekend bebaru ni aku pegi sahut cabaran the pirate adventure,… sahut sgt laa..hehehe.. so mainan dia cam ni… setiap team akan diberi 25 soklan dengan beberapa explores challenge…dan jawapan soklan tu maybe name kedai, signboard kat jlan antara KL ke Melaka… wat ke team aku ni msing2 first time wat benda ni mula tu kitorg kene cari secret destination berpandu pada klu yg dia bagi… wat ke glabahh xtau mane nak start.. first2 dahh blur.. so xjupe laa secret destination tu.. adehh siottt la…pdhal tempat tu kami dahh lalu.. even miss yg tu kitorg proceed dengan soklan jer…


So, start laa our journey … soklan pun agak siott gak.. xfham kebenda .. sbenary soklan tu jenis berkias tahap ape thah.. kitorg plak jawab jelaa ikut logik … dahh mmg yakin dahh sure tul jawapan kitorg tapi bile dia umum jawapan rupanye kitorg hanye btul 6 jer dr 25 soklan..hahahha siott btul…tapi mmg enjoy sehh xdpt aku nak bygg…


Yg explores challenge lagi best.. kene laa wat aku rs dalam 5 cabaran tapi kitorg wat 3 jerk.. adehh.. sbb xcukup ms.. ms sgt laa pack tahap giler.. even start dr kul 9.30 sampai kul 6 tapi sbb perjlanan yg jauh mmg xcukup itupun team kitorg ant terawal gak.. ramai gak yg skip challenge sbb nak kejar masa sbb klu lambat penyertaan akan disqualified.. lagi parahh tu.. first cabaran tu mmg best laa aku rs berpeluhh gile sbb lama xlari.. mainan dia ala2 cam kem askar tu.. tapi cabaran yg kitorg wat tu tahap paling rendahh laa.. yg biasa2 jer.. ade part tu kene mkan cili api mentah2 2 bijik ngan biskut yg berjem ‘wasabi’.. giler siottt…nak muntahh aku rs. Tapi sbb cabaran punye psal telan laa gak.. lulus.. pastu berlari pegi ke go-cart n memanah.. aku rs pas ni aku nak blajar memanahh laa.. so interesting ler. Pastu kitorg skip 2 challenge sbb xjupe tempat tu pas tu lak msing2 bukan org mlaka.. 2 challenge lagi tu kene pakai pakaian lanun n ambik pic tu kene fk sendri bhan2 dia.. berdasarkan kreatif kite.. And brain breeze aku xtau ape ke benda.. aku rs 1 2 group jer yg wat cabaran ni.. sbb xsempat langsung sehh..


Last cabaran kene ambik batu dlm balang yg dlmy xtau benda ape..belut ke ular ke.. thah laa sbb dia tutup.. geli siott.. tapi lepas gak cabaran ni…kitorg sampai pun tepat2 jer dr disqualified..huh puas ati.. mmg sgt pack ms dia tapi kitorg enjoy ler even rs pening tahap gaban n sakit2 badan .. tegang rs urat2 kaki…mlm nyer ade dinner pirates n ade laa lagi mainan dia.. mmg best ler.. tapi kpenatan tu amat giler laa...last skali aku nak umum team kitorg mmg kalah… hehehe sekian trima kasih..tapi aku bertekad klu ade lagi explore2 cam ni aku nak menang..adehh

No comments:

Post a Comment