Tuesday, April 7, 2009

Cuti2...

Huhh…mmg kesibukan yg terlampau menghad masa aku berkarya..heheh karya laa sgt….dan sekaligus menghalang aku mengeratkan silaturahim antra kamu..smalam aku tlah mencatat sejarah bile buat pertama kaliy aku menjejak kaki bumi utara…tepuk laa tangan kat aku… perlu ke dibanggakan…heheh.. perlu..perlu… dan buat pertama kalinya aku melalui jambatan penang.. iskhh.. kecian kan.. xpe ape yg aku nak state kat sni percutian yg menyeronokkan namun masih terselit benda yg kurang memberangsangkan…ape laa ayat ni.. entry ni maybe agak panjang.. ssape yg dahh boring.. sile ke next blog..hehehe..xpernah pun paksa kamu..


Ape benda yg xmembrangsangkan tu??.. bile bersama dengan org yg kite kurg suka…mest ade jer benda yg mnyampahkan kan…aku pendekkan cite k… ermm sebnarnya dak ni aku panggil dia z laa.. dlu aku ngan dia mmg biasa2 je.. bek2 je.. ttapi slepas beberapa bulan lepas aku jadi kurg seteru n hormat dia.. nak tau nape.. sbb aku xtau dia mmg ade seribu mood kot.. ttiba dtg mood yg xbrape betul dia.. aku tegur dia.. dia wat bodo.. klu wat bodo xpe..dengan muka yg masam + cukup kelat laa… okey xpe aku kool… aku lupakan.. pastu selang beberapa minggu pun still cam tu gak.. bile dahh tiga kali berturut2 cam tu.. aku mula rs bengang ..so rs hormat tu dahh xde.. mmg lantak ko laa..


Makin lama aku rs dia makin berlagak.. okey senang cite dia dak umah aku k…aku curi2 dgar perbualan dia yg kuat tu dengan dak2 umah yg len..sesekali dia ade gak ckp ngan aku tapi aku stakat menjawab soklan jelaa.. nak bermesra sori skit lepas dlu aku nak bercakap ngan ko, ko wat aku cam tunggul.. mmg aku dahh xrespect dahh.. lagpun sape laa ko nak aku respek kan..kan.. biasay aku akan respek org klu org tu tau respek org len.. lagi pun aku ni anti dak2 yg berlagak…


Adehhh…aku pun xtau nape aku rs dia berlagak.. mungkin sbb dia suka bercrita ape yg dia beli yg ni mahal yg tu mahal.. barang yg blum dia beli pun still ckp mahal nyer..padahal benda tu lum ade… cite psal umah dia yg besar.. aku rs bukan laa sebesar villa atau banglo kot…adehh.. yg leh aku katakan yg cara dia bercakap tu seumpama seorg yg kurg cerdik bercerita itu dan ini yg terusan menampakkan kebodohan dia jer… tu prumpamaan je k bagi aku…klu dahh perfurm yg harga 100 to 200 yg brand yg dia beli pun nak btau org semua org.. mmg aku rs benda kecik btul la sbb semua yg bekerja cam mampu jer … tapi lps tu pokai laa ..heheh..tapi serius laa.. dia ni mmg jenis cam tu.. lenlaahh klu harga 1000 tau above ke lehh laa aku terkejut dan fk yg dia layak tuk berlagak..hehehe…msalahy org xsempat nak tanye harga dia dahh btau.. adehh..sedesss…pastu tgk pada henset ke tau benda2 tau eksesori xde laa mewah sgt ..sungguh xwajar klu nak berlagak k..menampakkan ketidak cerdikan betul laa..


Ok terus terang aku ckp.. aku mmg sbelum ni pernahh berkawan rapat dengan anak2 datuk, org business hartanahh dan gol2 yg berada.. member2 jelaa.. tapi xpernah pun dorg nak citer mcam2 yg menunjukkan dia berlagak … sgt low profile.. mmg aku suka org jenis cam tu.. ni aku cukup pantang laa org yg xsberapa nak berada ni yg bukan anak datuk ke tan sri ke.. maybe adelaa business yg baru nak berkembang.. bercrita itu dan ini.. adehh…kira mmg aku susah nak trima laa.. tu laa bile org dr keadaan yg sederhana ttiba Allah kurnia rezeki byk skit.. terus nak berlagak.. kkdg kecian pun ade dengan org yg cam ni…aku xtau laa klu ttiba dia kawin ngan anak datukk nanti.. cam ner laa jadiy yer.. tapi xpe laa urusan dia nak jadi ape…


Aku pun xfham sgt sikap u yg suka ikut je ape2 yg dia nak . cam satu ari tu kitorg dah plan bek punye laa nak tgk wygg pastu lpas ambik dia terpaksa ikut plan dia plak trus plan berubah dengan mengikut dia bershopping…ikut laa dia nak beli ape yg dia nak tu yg peliky lak pastu mula laa duk ngutuk kat blakang.. habis yg nak ikut ape yg dia nak tu sape suruhh.. mungkin sbb nak jaga hati sbb dia akauntan company u.. takut dia xmsukkan gaji ekk.... adehhh.. cukup menyampahkan… nasib bek bukan aku yg drive..aku just ikut je.. klu aku yg drive.. sorri laa erkk… aku bukan jenis yg jaga hati sgt klu dakk yg aku kureng nie…


Begitu gak ngan weekend ari tu.. time kat pekan rabu tu.. aku nk beli minyak ubat, u ckap beli kat kedai kat umah pun ade.. aku mmg nak beli sbb lebih murahh .. pastu alang2 lak tu… bukan dia xtau aku jenis yg cam ner..klu aku ckp nak.. nak laa… sanggup lak u xteman aku n ikut je si z tu beli ape yg dia nak.. mane x angin.. aku pun terpaksa laa pegi beli sendri bagi memuaskan ati aku sbb aku tau aku jenis cam ner.. ok dahh laa aku sebnary nak crite psal cuti2 aku..ttiba teringat dakk tu terus sikap yg xbrape bek ni mngumpat kat dia lak… bukan ngumpat tapi meluahkan perasaan je k.. hehehe.. pape pun ko pun bersubahat gak klu dahh baca entry ini.. hehehe

2 comments:

  1. owh patutla aku nmpak ko kt jembatan pulau pinang ari tu..
    hahaha..ye ye je,kn..

    wah, sekali ngan aku mengumpat bile bace entri ni..ekekeke.
    tp aku sokong la kalu ko bengang.mmg patutpon.

    ReplyDelete
  2. iskhh.. tak kan laa ko .. aku nampak ler.. yg ngahh berak kan tepi jambatan tu.. ko ke.. iskhh cam xcaya laa...hehehe


    hahahaa...bukan ngumpat cuma luahkan perasaan..alaa kene tempias skit je tu

    ReplyDelete