Tuesday, May 26, 2009

pandang rendah...

Syg.. tahukah kamu yg aku sentiasa ingin memenuhi permintaan hati kamu.. kamu cakap ape jer yg kamu mahukan aku pasti menuju ke arah itu…tidak kah kamu sedar itu.. tiap kali kamu memuji org len aku pasti akan merasakan yg aku masih lagi ade kekurangan … tahukah kamu, aku mmg xmahu dipandang rendah oleh kamu.. dlu kamu ckap member kamu pandai melukis… kamu memuji member kamu untuk itu .. lalu aku mula melukis balik setelahh sekian lama aku tinggalkan hobi itu.. aku bersengkam mata semata tuk siapkan dan tunjuk kepada kamu agar kamu boleh memuji aku.. agar kamu rs yg aku juga berkebolehan same…. Agar aku mampu jadi org yg boleh kamu banggakan…

Sayang.. kamu terus memuji member kamu yg terer drive.. yer.. skali lagi aku xnak mengalah tuk itu.. sekali lagi aku cuba ke arah itu… agar kamu rs aku juga mampu seperti member kamu itu.. yep.. aku pasti suatu ari nanti aku akan jadi salah sorg antara mereka… agar kamu tahu yg aku juga patut dipuji oleh kamu.. Actually bukan pujian yg aku begitu harapkan cuma aku tidak mahu kamu memandang rendah pada aku.. biar sejuta org memandang rendah pada aku, aku xkisahh tapi bukan kamu… aku begitu berusaha tuk membuat kamu bangga…

Sayang… jgan ade sedikit pun sikap yg suka membanding antara aku dan org len biar pun org yg kamu bandingkan itu sejuta kali lebih bagus dari aku.. kerana aku sudahh lemas tuk itu.. sekian lama dlu mak aku sentiasa membandingkan aku dengan org len… xkira dengan anak member dia atau sesame member aku.. aku cukup lemas…aku cukup sedihh… tapi aku bukan org yg semudah itu tuk mengalah… skrg bile aku dah atasi mereka pun tiada juga ayat2 bangga tuk aku.. xde juga ayat2 pujian tuk aku… seringkali aku tanye mengape? Kenape? Lalu aku buat kesimpulan.. mungkin aku bukan anak org len.. klu aku anak org len sudah pasti dia akan memuji aku…

Syg… kamu xpatut memberitahu yg aku xtau ape2 pada member2 kamu yg len biarpun reality mmg sebegitu… kerana kamu adelahh partnerku.. sudah pasti kamu harus menjaga aku, maruah dan egoku… dan aku juga sentiasa menjaga kamu… tiada sape yg mahu diketawakan… biarpun aku mmg xheran dikertawakan nk tahu kenapa.. kerana org yg kewatakan itu bukan laa sehebat mane pun dan yg xpatut pun aku dan kamu banggakan… Cuma berlagak terer jer… nonsense laa bagi aku… so aku akan ignorekan saje mreka2 seperti itu… tapi kite manusia xperlu terlalu memandg tinggi sesuatu yg jauhh itu tanpa kite sedar yg berada dlm lingkungan kite mempunyai byk value…

1 comment:

  1. aku fhm ape yg ko rs, cik ez.

    kdg2 ape yg dia buat bkn dgn niat utk memperlekehkan kebolehan kite. i mean dia xperasan or mebi tanpa sedar.

    tp apepun,
    just be urself, sbb aku pasti ia lebih baik.
    dan kau juga pasti punya kelebihan sendiri yg lebih baik drp org lain.

    hepi2 selalu :]

    ReplyDelete