Wednesday, May 6, 2009

bingkisan buat mak

Mak …

Ku tahu aku bukan anakmu yg terbaik…

Merantau jauh darimu dan meninggalkanmu…

Tanpa memikirkan kamu yg sedang slalu menunggu kepulanganku…

Bukan bermaksud aku mahu lupakan setiap jerihhmu…

Tapi aku cuma inginkan sebuahh kehidupan yg ade ditanganku… Tanpa bergantung pada kata2 mu…setelahh slama ini aku hanye meminta rezeki darimu …

Percayalaahh andai kamu mau aku yg dlu …

Sudahh pasti aku akan merasakan segala ketidaksempurnaan dlm diriku…

Dan ketidakdaksempurnaan ini adalahh sesuatu yg sgt sia2...yg tidak membawa erti dalam hidupku…


Mak..

Maafkan aku kerana aku mengecewakan dan menghampakanmu…

Di atas sikapku… tingkahh ku yg xpernah engkau ketahui…

Aku mengerti bukan hidupku yg sekarang yg kau doakan disetiap solatmu…

Maafkan aku kerana aku xcukup kuat tuk melawan keindahan, kebahgiaan dihadapanku ini…

Aku takkn pernah menyalahkan kamu…

Kamu telahh membesarkanku, mendidikku dengan begitu sempurna…


Mak..

Restuilaa aku disetiap perjalanan hidupku ini…

Berkat darimu sentiasa ku tagihh…

Jangan merasakan yg aku pernah lupakanmu jasamu…

Aku idup ini adalahh kerana dirimu…

Setiap darahh mengalir ini adalahh darimu…


Mak..

Ingin kuluahhkan sesuatu..

Yg terbeku dihatiku yg xdpt aku alunkan selama ini…

Yang aku sangat sayangkan kamu…

Yang aku amat mengagumi ketabahanmu… kesabaranmu…

Selamat hari ibu mak…

No comments:

Post a Comment