Monday, May 18, 2009

sakit badan

Prolog:


Actually spanjang bulan ni mmg akvt melimpah ruahh..dgn kerja2 yg ditambah2 n aktvt2 sampingan.. di samping mood yg bermalasan dan kesibukan mengejar aktvt duniawi ini.. haruslaahh blog ini bersawang..hehehe.. mmg byk aktvt sampai tahap ketahanan badan aku menjadi terlampau rendahh sampai ilang keseronakan bekerja dan seringkali diserang dengan penyakit mengantuk yg terlampau ini.. aku cuba luangkan ms untuk berehat atau bertakafur dlm bilik pd setiap weekend tetapi dunia kat luar tu terlalu indah tuk diterokai.. Atas alasan itu jugalaah aku jadi begini… terumbang ambing jadiy kerja aku…oleh kerana kedudukan aku kat ofis ni mmg xstrategik langsung (ngadap blik CEO beb).. mmg dengan gigihnya aku menongkat mata sedaya upaya mengcoverkan diri sendri.. dan xnak tersadai di atas meja yg kurg embuk tu…sesekali bila dah xtermampu nak menongkat .. terpaksalaah aku amalkan tabiat yg kurg senonoh aku.. tdo dlm toilet.. Please take note: jamban ofis aku mmg berkilat .. dan mmg seharum lavender k…ini mmg serius…sesekali mmg slesa gak lepak lelama dlm jamban..hehehe..mmg xsenonohh manusia ini..


*******************************


Sabtu lepas aku n u dgn jayanya menerokai bukit cerakahh.. stelahh 3 kali tawaf s.alam akhiry sampai jugak tempat dituju... Teroka bukit cerakah adelahh tuk memenuhi permintaan hati cik u yg teringin nak merasai musim salji (katay nak buat org salji tu..hehehe..aku tambah jer ni) tetapi tetap pulang dengan hampa bile rupay musim bunga yg bertandang…so merasalaah bunga2 cinta antara kami.. Hope hubungan kami terus semekar bebunga itu… Mmg bayk halangan tuk pergi ke umah 4 musim tu antaray, kami terpaksa mengayuh basikal nek trun bukit.. akibaty cik u alami kekejangan sdikit..Beberapa kali terjumpa jalan mati… mengakibatkan kami kene patah balik… paling xrelevan.. kene tunggu monyet2 melintas jalan sbb takut dorg xsident…padahal sbb kami kecut klu dikejar olehh puak2 yg agak gangster tu…


Mlamy kene men badminton kat USJ lak anjuran company club cik u.. haruslaa mengejar ms sampaikan aku terpaksa dinner dlm kereta kerana aku xsanggup mati kelaparan pd mlm itu… haruslahh otot2 kaki tadi yg longgar semakin longgar…tapi tetap gigih jugak bermain…. Aktiviti xterhenti kat stu jerk, bile esoky bangun seawal kul 8 dan bersiap sedia tuk bermandi manda kat sg lentang.. mmg merasalaahh kesejukan yg sampai ke sum2 tulang tu… bukan stakat bermandi manda ade pulak aktivi volleyball dlm air… aku dengan gigihy mengejar bola drpd hanyut kek arus .. balasan yg terlampau gigih itu aku terlanggar objek yg mmg sangat besar dan keras itu menyebabkan melekat stu big kiss yg bukan kerelaan hati aku kat lutut , aku sendri xtau thah bile akan ilang… adehhh… penat yg lum ilang tu aku tambah lagi dengan membakar ayam2 sambil mengibas2 persis org yg jual ayam percik tu..mmg kekuatan tangan aku terus diuji…


Penutup :


Adekahh aku xpatut merungut pada dri sendri bile esoky dah kene keja dan xpatutkah aku merungut lagi sbb keletihan melampau dan sakit sluruh badan ini… ambik laa akibaty….biarlaa aku dan cik u yg tanggung sendri kesakitan otot2 ini… tapi kami tetap berpuas ati dan gembiray sambil tersenyum dgn lebary… sambil sesekali rs keperitan dekat sendi2 tulang…insyaAllah , akan sembuh seminggu nanti… xperlu terlalu risau..noktah

No comments:

Post a Comment