Thursday, July 16, 2009

Btul ke dak sale seorg yg alert…

Satu pagi yg indahh ari tu, aku mkan ngan L(entry bawahh pun aku ade sebut psal dia) kat kedai mamak.. tu laa kire first time dia mkan kat kdai mamak kat area ofis tu… aku mmg slalu ikut staff2 laki lunch so kat stu laa port kitorg… ok masuk cite… masa mkan2 plus borak2 isu semasa + perihal umah tangga.. tetibe dia ckp..kat sini ade ‘tangkal pelaris’ ni… aku pelik sbb dia ckap ttibe..bulu rama pun dah nek skit laa..ade ape2 keistimewaan ke dia (dlm ati) .. seram gak si L ni..hehehe.. aku yg smangat ingin tau ni bertanye laa


Aku: nape ckp camtu..mane u tau?

L : tu u tgkk kat ceiling tu ade bubu kecik..biasa klu ade kat depan pintu masuk mesti ade pelaris…

Aku: oooo .. camtu upay ..igt dia ade keistimewaan tgk benda2 fantasi tu..(dlm ati)..


Pastu aku terfk, aku rs ari2 aku mkan kat stu tapi xpernah nak alert benda2 tu.. ni first time mkn leh perasan lak dia..mmg cukup alert..cis, patut laa aku slalu termimpi2 nak mkan kat situ..ni laa puncanyer yer,.bab termimpi2 tu aku tipu jer k …iskhh membela upay.. thah ape laa yg dorg wat disebalik pem’bela’an itu kan…iskhh…

3 comments:

  1. bubu= bubu yg org guna tangkap ikan tu.. biasa klu ade gantung org ckp bela 'pelaris' tuk majukan kedai.. xpenahh tau ke?

    ReplyDelete
  2. owh..yg tngkap ikan tu...
    i mmg tau ade sesetgh kedai tu ade pelaris...
    tp xpnh nmpk plak org gantung bubu..huhu

    ReplyDelete